Jesteś tutaj: Gmina Popów
Aktualności
I N F O R M A C J A w sprawie terminu składania wniosków o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej w 2020 roku na terenie gminy Popów.
Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi informuje:
Każdy rolnik, który chce odzyskać część pieniędzy wydanych na olej napędowy używany do produkcji rolnej powinien zbierać faktury VAT
w terminie od 3 lutego 2020 r. do 2 marca 2020 r. należy złożyć odpowiedni wniosek do wójta w zależności od miejsca położenia gruntów rolnych wraz z fakturami VAT (lub ich kopiami) stanowiącymi dowód zakupu oleju napędowego w okresie od 1 sierpnia 2019 r. do 31 stycznia 2020 r.,
w terminie od 3 sierpnia 2020 r. do 31 sierpnia 2020 r. należy złożyć odpowiedni wniosek do wójta w zależności od miejsca położenia gruntów rolnych wraz z fakturami VAT (lub ich kopiami) stanowiącymi dowód zakupu oleju napędowego w okresie od 1 lutego 2020 r. do 31 lipca 2020 r. w ramach limitu zwrotu podatku określonego na 2020 r.
Limit zwrotu podatku akcyzowego w 2020 r. wynosi:
100,00 zł * ilość ha użytków rolnych
oraz
30,00 zł * średnia roczna liczba dużych jednostek przeliczeniowych bydła.
Pieniądze wypłacane będą w terminach:
1 – 30 kwietnia 2020 r. w przypadku złożenia wniosku w pierwszym terminie
1 – 30 października 2020 r. w przypadku złożenia wniosku w drugim terminie
gotówką w kasie urzędu gminy, albo przelewem na rachunek bankowy podany we wniosku.
Od dnia 1 stycznia 2019 r. wchodzi w życie ustawa z dnia 9 listopada 2018 r. o zmianie ustawy o zwrocie podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej (Dz. U. 2018 r. poz. 2247 z póżn. zm.). Zgodnie z nią producenci rolni mogą ubiegać się o zwrot podatku akcyzowego m.in. na podstawie średniej rocznej liczby dużych jednostek przeliczeniowych bydła będącego w posiadaniu producenta rolnego w roku poprzedzającym rok, w którym został złożony wniosek o zwrot podatku.
Na potrzeby wniosku, który należy złożyć do wójta gminy właściwego ze względu na położenie gruntów, producent rolny może wystąpić do kierownika biura powiatowego ARiMR o wydanie dokumentu zawierającego informację o liczbie DJP bydła na potrzeby wniosku o zwrot podatku akcyzowego.
Pobranie druków wniosków o zwrot podatku akcyzowego producentom rolnym są dostępne w siedzibie Urzędu Gminy Popów w Zawadach, ul. Częstochowska 6, pokój nr 17 w godzinach urzędowania.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 10 marca 2006 r. o zwrocie podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej (Dz. U. z 2015 r. poz. 1340 oraz Dz. U. z 2018 r. poz. 2244 i poz. 2247).
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2018 r. poz. 2096, późn. zm.).
Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 20 grudnia 2018 r. w sprawie wzoru wniosku o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej (Dz. U. z 2018 r. poz. 2466).
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 18 grudnia 2019 r. w sprawie stawki zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej na 1 litr oleju w 2020 r. (Dz. U. z 2019 r. poz. 2489).
Załączniki:
Oświadczenie o posiadaniu użytków rolnych
Kampania bezpieczeństwa mieszkańców – Sadza płonie. Czad zabija. Żyj!
Nie dla czadu!
Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty – Dotyczy postępowania prowadzonego w trybie zapytania ofertowego na prace konserwatorskie, zabytkowego kościoła pw. Św. Andrzeja Apostoła w Wąsoszu Górnym
Zawiadomienie o zwołaniu VIII, a V Nadzwyczajnej Sesji Rady Gminy Popów w dniu 16 października 2024 roku
Konkurs na logo
Nowy plac zabaw przy Gminnym Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Wąsoszu Górnym
Plac zabaw przy Gminnym Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Wąsoszu Górnym wzbogacił się o nowe urządzenia. Inwestycję zrealizowano w ramach Marszałkowskiego Konkursu „Inicjatywa Sołecka”.
Projekt obejmował doposażenie placu w sprzęty zabawowe takie jak: huśtawki, bujaki sprężynowe, karuzele, zjeżdżalnie, ścianki wspinaczkowe, gry w kółko i krzyżyk, a także ławki, kosze, stojaki na rowery oraz ogrodzenie.
Wartość zadania: 92 250,00 zł.
Dofinansowanie: 45 000,00 zł.
Wkład własny Gminy Popów: 47 250,00 zł.
Informacja KRUS – konkurs Moja Wizja Zero
KRUS przypomina i zachęca do wzięcia udziału w konkursie
Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego zachęca i przypomina o trwającym
VI Ogólnopolskim Konkursie dla Młodzieży „Moja Wizja Zero”. Celem konkursu jest promowanie wśród młodzieży szkolnej i studentów uczelni wyższych, w szczególności
o profilu rolniczym, bezpiecznych zachowań związanych z pracą na terenie gospodarstwa rolnego. Kasa kładzie szczególny nacisk na popularyzowanie Wizji Zero w rolnictwie – międzynarodowej kampanii społecznej, która ma na celu minimalizowanie ryzyka wypadku przy pracy w sektorze rolniczym, w oparciu o trzy filary: bezpieczeństwo, zdrowie
i dobrostan, ze szczególnym zwróceniem uwagi na zdrowie rolnika i jego rodziny.
Zadanie konkursowe jest skierowane do młodzieży w wieku od 13 do 21 lat i ma na celu nagranie krótkiego filmu w orientacji poziomej (od 30 sekund do 2 minut) na temat kampanii „Wizja Zero” i co najmniej jednej z jej siedmiu Złotych Zasad, ze szczególnym zwróceniem uwagi na zdrowie rolnika i jego rodziny.
Termin nadsyłania zgłoszeń upływa już 30 września 2024 r.
Szczegóły dotyczące kampanii prewencyjnej można znaleźć na stronie:
www.gov.pl/krus w zakładce Moja Wizja Zero.
Ogólnopolska infolinia KAS
Od 1 października pracownicy urzędów skarbowych dostępni na jednej ogólnopolskiej infolinii KAS
- Od 1 października pracownicy urzędów skarbowych i Krajowej Informacji Skarbowej (KIS) będą udzielać informacji z wykorzystaniem jednego numeru telefonu do wszystkich urzędów skarbowych w kraju.
- Tak jak dotychczas, dzwoniący uzyskają ogólną informację podatkową i celną.
- Nowością jest możliwość uzyskania informacji dotyczących indywidualnych spraw podatnika objętych tajemnicą skarbową po potwierdzeniu tożsamości kodem telePIN.
– Ogólnokrajowa infolinia KAS zapewni naszym klientom szybką i profesjonalną obsługę, dostarczy rzetelnych i pewnych informacji. Zadbaliśmy o bezpieczeństwo udzielanych informacji. Uwierzytelnienie kodem telePIN zapewni ochronę danych osób korzystających z infolinii – podkreśla wiceminister finansów zastępca szefa KAS Małgorzata Krok.
W ramach infolinii KAS w całej Polsce będzie obowiązywał jeden numer telefonu do wszystkich urzędów skarbowych (bez celno-skarbowych i wyspecjalizowanych):
- 22 330 03 30 (dla połączeń z telefonów komórkowych)
- +48 22 330 03 30 (dla połączeń z zagranicy)
- 801 055 055 (dla połączeń z telefonów stacjonarnych)
Możliwości nowej infolinii
Klient będzie mógł połączyć się z pracownikiem urzędu skarbowego lub pracownikiem Krajowej Informacji Skarbowej. Podczas rozmowy Klient uzyska ogólną informację podatkową i celną, ale również, co stanowi nowość w usłudze, uzyska informację w swojej indywidualnej sprawie, po uwierzytelnieniu bezpiecznym telePINem.
TelePIN nadawany jest samodzielnie przez klienta po zalogowaniu do e-Urzędu Skarbowego.
Pełnomocnik (PPO-1) oraz osoby upoważnione do konta organizacji UKO chcący uzyskać szczegółowe informacje, uwierzytelniają się najpierw swoim telePINem osobistym, a następnie podają dane swego mocodawcy (NIP/PESEL).
W każdym przypadku proces uwierzytelnienia za pomocą telePIN jest realizowany automatycznie przez system, a potwierdzenie tożsamości odbywa się bez udziału pracownika KAS.
Jak to będzie działało w praktyce pokazują poniższe schematy.
Jeśli dzwoniący chce porozmawiać w swojej sprawie:
Jeśli dzwoniący chce porozmawiać w sprawie mocodawcy (PPO) lub organizacji (UKO):
Rządowa pomoc dla powodzian
W Rządowym Programie Rozwoju Organizacji Obywatelskich PROO 5 została uruchomiona nowa ścieżka, która umożliwia składanie wniosków na pokrycie wydatków wynikających z potrzeb organizacji poszkodowanych w wyniku powodzi i trąb powietrznych we wrześniu 2024 r.
Narodowy Instytut Wolności przeznaczy na ten cel ponad 3 mln złotych. Organizacje w ramach nowej „Ścieżki 1.2 – Pomoc doraźna – organizacje poszkodowane w wyniku powodzi i trąb powietrznych” będą mogły składać wnioski w wysokości do 20 000 zł. W naborze będą mogły wziąć udział wszystkie organizacje pozarządowe (w tym ochotnicze straże pożarne).
Więcej informacji na stronie www: https://bit.ly/3XparA1