Wójt Gminy Popów zwraca się z apelem o wywiązywanie się mieszkańców naszej gminy z obowiązku segregacji odpadów. Przypominam, że zgodnie ze złożoną przez Państwa deklaracją, odpady powinny być segregowane na podstawie ulotki, którą mieszkańcy otrzymali na początku roku. Odpady powinny znajdować się w pojemnikach lub workach zgodnie z ich przeznaczeniem. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowej segregacji mieszkańcy korzystający z danej nieruchomości otrzymają protokół złej segregacji. Niestosowanie się do prawidłowej segregacji będzie skutkowało wszczęciem postępowania administracyjnego w sprawie nałożenia podwyższonej opłaty za gospodarowanie odpadami dla wszystkich mieszkańców korzystających z danej nieruchomości, czyli stawką 35 zł/os, w przypadku nieruchomości, na której znajduje się domek letniskowy lub innej nieruchomości wykorzystywanej na cele rekreacyjno – wypoczynkowe, stawka wyniesie 338 zł/domek. Przypominam, iż prawidłowa segregacja odpadów komunalnych, a co za tym idzie mniejsza ilość odpadów zmieszanych ma bezpośredni wpływ na koszty funkcjonowania systemu gospodarowania odpadami komunalnymi w naszej gminie. Nieprzestrzeganie przez mieszkańców zasad segregacji, czyli wrzucanie do pojemnika na odpady zmieszane np. papieru, szkła, plastiku, bioodpadów zwiększa koszty gospodarowania odpadami. |